Błonnik nie tylko dla odchudzających

błonnikBłonnik jest doskonały nie tylko dla osób, którym zależy na zrzuceniu zbędnych kilogramów. Jest on istotnym składnikiem pozwalającym zachować zdrowie oraz dobre samopoczucie, choć niewątpliwą jego zaletą jest czuwanie nad wagą.

Błonnik sprawia, że szybciej odczuwamy sytość, dlatego sięgają po niego często osoby będące na diecie. Okazuje się, że spożycie niewielkiej ilości pokarmu bogatego w błonnik jest w stanie zaspokoić nasz głód i utrzymywać uczucie sytości przez długi czas. Jest to zasługą tego, iż błonnik wchłania wodę, co z kolei powoduje jego pęcznienie i wypełnianie żołądka.

Błonnik jest składnikiem, który polecany jest nie tylko osobom zmagającym się z wagą. W naszej diecie jest go wciąż za mało, tymczasem zmniejsza on ryzyko wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, nowotworów, chorób wątroby, miażdżycy, obniża poziom złego cholesterolu.
Błonnik usprawnia metabolizm. Przemierza organizm w stanie niezmienionym, absorbując przy tym wodę zwiększając tym samym swoją objętość. Dodatkowo wchłania substancje toksyczne i kwasy żółciowe, które następnie są wydalane z organizmu. Dzięki temu spożywanie błonnika wspomaga likwidowanie zaparć przy jednoczesnej regulacji procesu wypróżniania się.

Skoro zatem błonnik tak korzystnie wpływa na nasz organizm, w jakich produktach go znajdziemy?
Mając na uwadze dobro swojego organizmu warto wzbogacić swoją dietę o brokuły, rośliny strączkowe, orzechy, pestki, musli, pieczywo razowe, pełnoziarniste zboża, kasze, niełuskany ryż, bowiem właśnie w tych produktach znajduje się wiele błonnika.

Dzienna zalecana dawka błonnika wynosi 30-40 gram, tymczasem statystyki dowodzą, że zjadamy go znacznie mniej, bo zaledwie kilkanaście gram w ciągu dnia. Warto dostarczyć jednak większą jego ilość, chociażby z tego powodu, że jego wzrost w diecie wspomaga spalanie kalorii.
Jeśli jednak nasza dieta była uboga w błonnik, jego zwiększanie należy wprowadzić stopniowo, tak, by organizm miał możliwość przyzwyczajenia się do nowej sytuacji żywieniowej.
Zwiększając jego dostarczanie należy też zwiększyć ilość wypijanej wody, tak, by błonnik miał większe możliwości pęcznienia a tym samym sprawiania uczucia sytości po jego spożyciu.

Najcenniejszą postacią błonnika jest ten zawarty w produktach naturalnych. Istnieje jednak spora grupa preparatów błonnikowych, które dodawać można do zup, sosów czy jogurtów.
Jednym z takich preparatów jest .
Wspomaga on pracę jelit, zapobiegając zaparciom. Polecany jest do stosowania w czasie kuracji odchudzającej oraz oczyszczającej.
Nierozpuszczalny błonnik zawarty w pobudza ściany jelit, natomiast postać rozpuszczalna wytwarza sporą ilość śluzu ułatwiającej transport masy pokarmowej, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko wystąpienia zaparć.
W dziennej dawce preparatu znajduje się 8,5 g błonnika, co odpowiada 30% zaspokojeniu polecanej dawki błonnika na dzień.
pozbawiony jest określonego smaku, toteż może być dodawany do wielu dań. Jego proszkowa postać umożliwia dodanie go niemal do każdej potrawy.

Kiedy zależy nam na wzbogaceniu swojej diety o preparaty zawierające błonnik zakupić można nierozpuszczalne gumy do żucia w różnych wariantach smakowych.
Żucie gum daje uczucie sytości, wspomaga metabolizm i co ważne zawiera składniki pochodzenia naturalnego. Wspomaga również wchłanianie magnezu, czuwa nad właściwą pracą jelit.
Zawarta w gumach postać błonnika – inulina wykazuje dużą możliwość pęcznienia, dzięki czemu układ pokarmowy zostaje wypełniony a uczucie głodu zniwelowane.
Gumy do żuciadostępne są w następujących wariantach smakowych:
truskawka z witaminami A, C i E,
grejpfrut z ekstraktem z zielonej herbaty,
brzoskwinia z magnezem,
czereśnia z witaminą C.

Polecam Ci:

jakie działanie ma ravestin I royal ageless cena I co to jest gastramin I detosil cena

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *