Dieta a bieganie

Najwięcej węglowodanów zawierają: wszystkie owoce, warzywa, ziarna roślin strączkowych, ryż, makarony, płatki owsiane, chleb pełnoziarnisty, ziemniaki gotowane, pieczywo chrupkie. Tłuszcze wbrew pozorom również są potrzebne naszemu organizmowi do odpowiedniego funkcjonowania. Pożyteczne tłuszcze możemy znaleźć w orzechach, migdałach, awokado czy słoneczniku. Główną funkcją białek jest ich budulcowy charakter. Najwięcej białka znajduje się w mleku, jajkach, mięsie, serach, produktach zbożowych.

Jeśli chodzi o minerały są to składniki bardzo istotne dla ludzkiego organizmu, których niedobór może powodować wiele chorób. Dla biegaczy odpowiednie uzupełnianie witamin i minerałów jest bardzo istotne ponieważ bardzo duże ilości tych składników wypacają podczas wysiłku. Dieta biegacza musi być dopasowana do treningu jaki odbywa oraz dyscypliny jaką uprawia. Posiłki muszą być zbilansowane oraz uzupełniane o odpowiednie składniki odżywcze.

Źródło:

audioxen sklad I lutenea co to za lek I artroser apteka I snoril stosowanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *